
Kiedy Toyota ogłosiła prace nad nowym silnikiem napędzanym specjalnym paliwem, które będzie neutralne pod względem wielkości emisji dwutlenku węgla, wkrótce dołączyły do niech Subaru i Mazda.
Toyota jest największym na świecie producentów samochodów, którego poczynania bacznie obserwowane są przez fachowców branży motoryzacyjnej. Wspólnie z przedstawicielami Subaru i Mazdy, Toyota ogłosiła wspólne prace nad silnikiem nowej generacji. Dzięki niemu, nowe samochody będą emitowały zerową emisję dwutlenku węgla. Ponadto Toyota jest mniejszościowym udziałowcem Mazdy i Subaru, co eliminuje tzw. „czynnik nieprzewidywalności”. W świecie, w którym Elon Musk podejmuje decyzję w oparciu o suchość swego kciuka czynnik pewności i stabilizacji jest w motoryzacji szczególnie ważny.
Paliwo, którym będą napędzane nowe pojazdu będą kompatybilne z paliwami powstałymi na bazie wodoru, dwutlenku węgla i biopaliw.
Dyrektor generalny Toyoty, Koji Sato, powiedział, że podjęcie „wyzwania, jakim jest ewolucja silników dostosowanych do środowiska energetycznego przyszłości” jest konieczne, aby zapewnić klientom różnorodne opcje.
Subaru i Mazda również pracują nad redukcją emisji gazów cieplarnianych i nie zamierzają przejść w całości na samochody elektryczne.
Jak wynika z oświadczenia , firmy „wspólnie angażują się” w osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla . Toyota posiada mniejszościowe udziały zarówno w Mazdzie, jak i Subaru.
Pomimo wspólnego przedsięwzięcia, każda z firm chce zachować własną tożsamość i pracuje nad własnymi markami.
Subaru rozwija poziomo umieszczony silnik typu bokser, tak aby wykorzystywał technologię zelektryfikowanej hybrydy. Firma zamierza wdrożyć system nowej generacji w nowych wersjach crossovera SUV Crosstrek i SUV-a Forester. Modele te pomogłyby w realizacji planów firmy dotyczących wprowadzenia na rynek nowych pojazdów elektrycznych do 2028 roku.
Mazda skoncentruje się na udoskonaleniu swoich silników rotacyjnych, aby mogły pracować na różnych paliwach neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Firma opracowuje dwa małe silniki obrotowe, które mogą spalać różne ekologiczne paliwa i które można połączyć z konfiguracjami hybrydowymi.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie