
Silva Gabrielli, dyrektor Ferrari ds. rozwiązań cyfrowych i danych, powiedziała, że na potrzeby rozwoju E-Building zbadano „wszystkie najnowsze technologie, które obsługują tego rodzaju obiekty przemysłowe, i zidentyfikowano te najbardziej obiecujące na następne 20 lat”.
Ferrari otworzyło nowy zakład produkcyjny w Maranello, gdzie będzie produkować swój pierwszy pojazd elektryczny. Będą tu również powstawały hybrydy oraz ICE. „E-Building” budowany jest od dwóch lat, a jego głównym przeznaczeniem będzie montaż akumulatorów wysokiego napięcia, silników elektrycznych i osi, wspomagających produkcję przyszłych modeli.
Budynek Ferrari ma 42 500 m 2 powierzchni na czterech piętrach. Dodatkowo firma dokupiła 39 budynków i przearanżowało je tak, by zwykłe obiekty przemysłowe zyskały piękny sznyt Ferrari. Ponadto zbudowano nową sieć dróg oraz duży parking na 1400 aut.
Projekt budynku z opalowymi i przezroczystymi panelami przeszklonymi jest dziełem Mario Cucinella Architects z Bolonii, kładącego duży nacisk na efektywność energetyczną i zrównoważony rozwój. Obiekty przechowują i poddają recyklingowi wodę deszczową, mają inteligentne właściwości izolacyjne i termiczne przez cały rok, a także system klimatyzacji zasilany energią odnawialną. 3000 paneli fotowoltaicznych na dachu wytwarza moc wyjściową 1,3 megawata.
Jak było do przewidzenia, Ferrari oprze się na pracy humanoidalnych robotów. Ludzki czynnik będzie najprawdopodobniej pełnił rolę promocyjną oraz kontrolną. Pracownicy będą mieli dostęp do terenów rekreacyjnych i centrum edukacyjnego, a 30 proc. całkowitej powierzchni pozostanie wolne pod „przyszły rozwój”.
Dyrektor generalny Ferrari, Benedetto Vigna, powiedział, że wybór nazwy fabryki nie dotyczy wyłącznie pojazdów elektrycznych, chwaląc elastyczność nowej fabryki, która będzie wspierać „strategię wieloenergetyczną” producenta samochodów.
Dyrektor ds. technologii i infrastruktury Ferrari, Davide Abate, udzielił bardziej szczegółowych wyjaśnień, wymieniając trzy słowa jako inspirację dla nazwy E-Building: „ewolucja, środowisko i energia”.
Silva Gabrielli, dyrektor Ferrari ds. rozwiązań cyfrowych i danych, powiedziała, że na potrzeby rozwoju E-Building zbadano „wszystkie najnowsze technologie, które obsługują tego rodzaju obiekty przemysłowe, i zidentyfikowano te najbardziej obiecujące na następne 20 lat”.
Najważniejszym elementem jest technologia ultraszerokopasmowa (UWB), która została zintegrowana z infrastrukturą.
Firma nie podała szczegółów dotyczących oficjalnego rozpoczęcia produkcji ani konkretnych modeli, które będą produkowane w nowej fabryce.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie