Reklama

Parodia Ostatniej Wieczerzy na igrzyskach olimpijskich - kontrowersyjny występ drag queens w Paryżu. O co chodzi?

Występ drag queens, będący parodią „Ostatniej Wieczerzy” – legendarnego religijnego fresku autorstwa Leonardo da Vinci - podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, spotkał się z ostrą krytyką w mediach społecznościowych, zwłaszcza ze strony społeczności chrześcijańskiej.

Parodia „Ostatniej Wieczerzy” na ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu wywołuje gniewa chrześcijan i wzruszenie ramion lewaków. O co w tym chodzi?

Występ drag queens, będący parodią „Ostatniej Wieczerzy” – legendarnego religijnego fresku autorstwa Leonardo da Vinci - podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, spotkał się z ostrą krytyką w mediach społecznościowych, zwłaszcza ze strony społeczności chrześcijańskiej.

„Ostatnia Wieczerza” to jedna z najbardziej znanych w kulturze scen religijnych w historii. Obraz przedstawia gwałtowne reakcję uczniów Jezusa, gdy ten zapowiedział im, że jeden z nich go zdradzi. Obraz da Vinci ukazuje reakcje każdego z uczestników wieczerzy tuż po wygłoszeniu przez Chrystusa proroctwa.

Leonardo da Vinci tworzył swoje legendarne dzieło w latach 90- tych piętnastego wieku i przechowywane jest we włoskim Santa Maria delle Grazie w Mediolanie.

Popularność oraz emocjonalność „Ostatniej Wieczerzy” sprawiła, że świat kultury niemal natychmiast przetłumaczył go na swój język. W ten sposób za pomocą jednego kultowego kadru publiczność mogła poznać kody kulturowe, znaczenie zjawisk dzisiejszych postaci świata rozrywki. Oraz, nie bójmy się tego stwierdzenia – stanowi pretekst do parodii, szyderstw i kpin, dzięki którym aura skandalu przyczyni się do wzrostu zainteresowania ze strony publiczności.

Wybraliśmy dla was najciekawsze naszym zdaniem popkulturowe odniesienia do kultowego obrazu Leonarda da Vinci.

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktualizacja: 27/07/2024 13:21
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do