Reklama

Elon Musk pozwał Światową Federację Reklamodawców za naruszenie przepisów antymonopolowych - Business Insider informuje o zakończeniu globalnych działań federacji.

Musk dolał oliwy do ognia w listopadzie ubiegłego roku na szczycie DealBook Summit w The New York Times, gdzie wprost powiedział reklamodawcom, żeby „poszli się jebać” i oskarżył korporacje o próbę „szantażowania” go umowami reklamowymi. Próbował wycofać się z tych komentarzy w czerwcu.

Światowa Federacja Reklamodawców poinformowała swoich członków, że „zaprzestaje” globalnych działań kilka dni po tym, jak Elon Musk pozwał ją z powodu naruszenia przepisów antymonopolowych .

Jak informuje Business Insider, decyzję o rozwiązaniu federacji podjął dyrektor WFA, Stephan Loerke, który w tym celu wysłał maila do członków grupy w czwartkowe  popołudnie.

Ruch ten skomentowała szefowa X, Linda Yaccarino:

„Żadna mała grupa nie powinna być w stanie zmonopolizować tego, co jest monetyzowane. To ważne potwierdzenie i konieczny krok we właściwym kierunku. Mam nadzieję, że oznacza to, że nadchodzi reforma całego ekosystemu”.

Pozew ze strony X, złożony w sądzie federalnym w Teksasie w poniedziałek, zarzuca federacji globalnych reklamodawców GARM stworzenie spisku, w którym jego członkowie „wstrzymali miliardy dolarów przychodów z reklam” od X po tym, jak Musk kupił firmę i zmienił jej nazwę z Twittera w 2022 roku.

Zgodnie z pozwem grupa obawiała się, że Twitter pod rządami Muska nie będzie już przestrzegał ustalonych standardów bezpieczeństwa marki w zakresie reklam w mediach społecznościowych.

Organizacja non- profit GARM została uruchomiona w 2019 r. w celu opracowania wytycznych dotyczących mowy nienawiści i bezpieczeństwa marki.

Jego dobrowolne członkostwo obejmuje kilka agencji i obejmuje takie firmy jak Dell, BP, Electronic Arts, IKEA, Microsoft i Pepsico, między innymi, jednak pozew Muska dotyczył tylko czterech z członków organizacji: CVS Health, Unilever, Orsted i Mars.

Wszystkie cztery firmy zaprzestały lub znacznie ograniczyły reklamę pod koniec 2022 r., wkrótce po tym, jak Musk za 44 miliardy dolarów kupił Twittera.

W pozwie napisano, że 14 lub więcej dodatkowych członków GARM zaprzestało zakupu reklam w okresie od listopada do grudnia 2022 r. Firmy, które nie były członkami GARM, również wstrzymały reklamę , w tym United Airlines i Volkswagen.

Po przejęciu X, Musk wprowadził zmiany, które osłabiły kontrolę tzw. mowy nienawiści na platformie. Usunął wewnętrzne ciała „ds. zaufania i bezpieczeństwa” oraz wyrzucił pracowników, którzy pracowali nad moderacją treści . Wielu reklamodawców odnotowało wzrost mowy nienawiści i dezinformacji.

Musk dolał oliwy do ognia w listopadzie ubiegłego roku na szczycie DealBook Summit w The New York Times, gdzie wprost powiedział reklamodawcom, żeby „poszli się jebać” i oskarżył korporacje o próbę „szantażowania” go umowami reklamowymi. Próbował wycofać się z tych komentarzy w czerwcu.

X domaga się odszkodowania i stałego nakazu sądowego przeciwko WFA, powołując się na przepisy antymonopolowe. Musk w mediach społecznościowych wezwał „każdą firmę, która była systematycznie bojkotowana przez reklamodawców, do złożenia pozwu” i zasugerował — bez dalszych wyjaśnień — że grupa może ponosić odpowiedzialność karną na mocy ustawy Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act .

„Próbowaliśmy być mili przez 2 lata i nie otrzymaliśmy nic poza pustymi słowami” – dodał Musk. „Teraz jest wojna”.

Aktualizacja: 08/08/2024 23:14
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do