
Firma technologiczna RAU IT, która zajmuje się tworzeniem oprogramowania i rozwiązaniami cyfrowymi dla rosyjskich gigantów pokroju Rosatom, czy Gazprom, z siedzibą w Sankt Petersburgu złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego dla nowej marki wódki o nazwie Trumpówka.
Wniosek, oprócz opisu produktu zawiera wzrór etykiety: sylwetkę Trumpa trzymającego akordeon.
Firma poinformowała, że nie ma w planach wprowadzenia na rynek nowej wódki, ale zamierza chronić markę przed konkurentami, którzy mogliby wykorzystać nazwisko Trump na rynku rosyjskim.
Firma zamierza rozszerzyć markę również o produkty bezalkoholowe, takie jak woda mineralna i napoje izotoniczne, skierowane do pracowników biurowych.
Jak podaje dziennik RBC, firma RAU IT, której współwłaścicielami są Jurij Pawłow i dyrektor handlowy Eduard Przebysz, osiągnęła w ubiegłym roku przychód w wysokości ponad 1,6 miliona dolarów, a zysk netto wyniósł około 51 000 dolarów. .
„Myśleliśmy, że w obliczu szumu wokół wyborów prezydenckich w USA niektórzy producenci alkoholu mogą zacząć produkować wódkę o nazwie podobnej do Donalda Trumpa” – czytamy w wypowiedzi dla gazety RBC. „Aby temu zapobiec, złożyliśmy wniosek o rejestrację znaku towarowego „Trumpówka”.
Działanie RAU IT jest kontynuacją precedensu ustanowionego przez Putinkę, kultową markę wódki wprowadzoną w 2003 roku w hołdzie dla Władimira Putina.
Trump, który nie pije alkoholu, sam próbował zmonetyzować swoje nazwisko na rynku alkoholi. W 2005 r., wprowadził Trump Vodka, która została skasowana 6 lat później ze względu na katastrofalną sprzedaż.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie