Reklama

Huawei wchodzi do produkcji luksusowych elektrycznych samochodów w partnerstwie z JAC - konkurentem Maybacha i Rolls-Roycea - projekt supersamochodu za 140 tys. dolarów

Znawcy chińskiego rynku motoryzacyjnego przepowiadają, że pierwszym modelem supersamochodu będzie całkowicie elektryczny przestronny sedan. Jego premiera ma nastąpić w czwartym kwartale tego oku.

Mówi się, że do trzech razy sztuka, ale wydaje się, że powiedzenie to nie dotyczy chińskiego Huaweia, który idąc śladami Xiaomi przygotowuje się do produkcji własnego samochodu elektrycznego.

O ile Xiaomi wypuszcza samochody dla każdego, o tyle jego konkurent zamierza skupić się na produkcji samochodów absurdalnej klasy premium.

Po czterech nieudanych podejściach wydaje się, że Huawei znalazł odpowiedniego partnera w chińskiej branży motoryzacyjnej. To z nim zapowiedział nienazwany jeszcze projekt.

Jak zapowiedział Yu Chengdong, szef działu Smart Car Solutions w Huawei, stwierdził, że ich partnerstwo z JAC ma na celu prześcignąć Maybacha i Rolls-Royce'a pod względem luksusu i komfortu. Przyznajmy, że brzmi to nieco buńczucznie i głupio, ale dodajmy również, że jeszcze do niedawna kpiliśmy z rozwoju technologicznego Chin. A dziś ten kraj posiada najbardziej zaawansowaną AI na świecie.

Mówić o bliżej nieokreślonej marce samochodu, Chengdong powiedział: „Tak, nazwa Huawei-JAC nie została jeszcze ustalona. To może być samochód bardzo wysokiej klasy. Nasz benchmark znacznie przewyższa poziom Maybacha i Rolls-Royce’a Phantoma. Jest od nich bardziej luksusowy, wyższej klasy i wygodniejszy.”

Huawei szacuje, że cena ultrasamochodu będzie wynosić milion jenów, czyli jakieś 140 tysięcy dolarów. Ta cena z pewnością rozbije rynek absurdalnie luksusowych aut.

Znawcy chińskiego rynku motoryzacyjnego przepowiadają, że pierwszym modelem supersamochodu będzie całkowicie elektryczny przestronny sedan. Jego premiera ma nastąpić w czwartym kwartale tego oku.

Niestety nie znamy specyfikacji nowinki od Huaweia. Wiemy tylko, że będzie to tzw. „czwarta sfera” projektu HIMA, czyli specjalnie utworzonej w tym celu firmie określanej jako „Harmony Intelligent Mobility Alliance”, zajmująca się luksusową motoryzacją.

HIMa będzie wykraczać poza istniejące partnerstwa Huawei, takie jak wysokiej klasy Stelato (BAIC), średniej klasy Luxeed (Chery) i AITO skupiające się na SUV-ach (Seres).

Wszystkie cztery marki zaspokajają potrzeby młodych grup demograficznych, kładąc nacisk na zaawansowane technologie i praktyczność.

Aktualizacja: 02/06/2024 22:29
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do