
1. Park Tunnel. W XIX w. książę chciał przekształcić część swojej ziemi w ekskluzywną zabudowę. Wobec tego zbudowany został tunel, który miał być wielkim wejściem. Niestety, spad był na tyle stromy, że nie było szansy na to by konie oraz powozy mogły się tam poruszać. Skutkiem tego było wybudowanie wejścia w innym miejscu. Dziś, tunel wygląda świetnie, jest ukryty na parkingu biurowym, stanowi on wejście do przejścia, które zlokalizowane jest „pod miastem”.
2. La Foia de Castalla. Jest to zachowany XIX – wieczny kompleks przemysłowy położony na starożytnym kamieniołomie gipsowym. Piece zostały wykorzystane do odwodnienia gipsu w celu wytworzenia tynku stosowanego w budownictwie oraz posągach religijnych. Na początku XXI wieku rząd Walencji postanowił przeprowadzić projekt restauracyjny, aby zwiększyć liczbę odwiedzających. Zainwestowane zostało 280 000 euro na renowację pieców i stworzenie małego centrum dla odwiedzających. Finalnie, okazało się, że miejsce to jest własnością prywatną. Na szczęście właściciele pozwalają wędrować po tym terenie, zupełnie odpłatnie.
3. Fly Geyser. Sto lat temu starano się zbudować ranczo i stworzyć pustynię nadającą się do uprawy. Podczas wykopywania studni doszło do incydentu – uderzono w wodę, notabene geotermalną. Pomysł został więc porzucony. Następnie w 1964 roku firma specjalizująca się w energii geotermalnej wykonała odwiert. Woda o temperaturze 200 °F okazała się niewystarczająco gorąca. Wobec takiego rozwoju spraw, firma porzuciła pomysł. Dziura została uszczelniona, lecz po jakimś czasie uszczelnienie nie wytrzymało. W ciągu kolejnych 40 lat minerały z geotermalnej wody utworzyły złoża na powierzchni pustyni. W połączeniu z glonami efekt jest niesamowity!
4. The Can Opener Bridge. Kiedy budowano poniższy wiadukt kolejowy, nie istniały standardy wysokości. Wiadukt zbudowano na wysokości 11 stóp i 8 cali; 2 stopy poniżej aktualnych standardów. Przez lata mimo obowiązujących wymogów, linia kolejowa nie godziła się na zmianę. Dyrektor argumentował to faktem, iż wskutek budowy dojdzie do zamknięcia linii kolejowej na kilka tygodni. Do przebudowy finalnie doszło w poprzednim roku. Miasto Durham zmusiło linię kolejową do przebudowy, a tym samym zamknięcia. Podniesiono wiadukt o 8 cali. Świetnie, ale już zebrał kolejne żniwo w postaci ciężarówki.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie