
Pandemia i związane z nią ograniczenia to dziś nasza codzienność. Muzea nadal pozostają zamknięte, ale jedno z nich, Yorkshire Museum w Anglii, postanowiło rozpocząć ciekawy "challenge" w internecie. Pod hasztagiem #curatorbattle zachęcają inne muzea do udostępniania zdjęć swoich eksponatów w mediach społecznościowych.
Parę dni temu, w ramach tej akcji Yorkshire Museum podzieliło się zdjęciem dość osobliwego obiektu, mianowicie pukla włosów rzymskiej kobiety z III lub IV wieku. Tak narodziło się nowe wyzwanie. Tym razem kuratorzy poproszeni zostali o pokazanie najbardziej porąbanych eksponatów, będących własnością muzeów.
Odpowiedzi na hashtag #CreepiestObject zaczęły nadchodzić z wielu zakątów świata - między innymi z Niemiec, Kanady, USA i Wielkiej Brytanii.
Rectangle w artykule 3 Bilboard w artykule 1- "Bitwa kuratorów" zaczęła budzić coraz większe zainteresowanie. Każdego piątku obserwatorzy zaglądają na nasze konto na Twitterze, żeby sprawdzić, co tym razem wymyśliliśmy. - powiedziała w wywiadzie dla serwisu Bored Panda Millicent Carroll, pracowniczka ds. mediów społecznościowych w Yorkshire Museum. Jak twierdzi, wyzwanie z najdziwniejszym obiektem wyniosło tę konkurencję na zupełnie nowy poziom. Według Carroll jest to świetna opcja dla muzeów, ponieważ daje możliwość pokazania ciekawych kolekcji ludziom, nawet teraz, kiedy ich drzwi pozostają zamknięte.
Jak można się domyślić, obecna sytuacja nie przedstawia się najlepiej dla tego rodzaju instytucji. Organizacja charytatywna York Museum Trust, utrzymująca kilka muzeów w York, w tym Yorkshire Museum, została zmuszona do zamknięcia ich wszystkich z powodu koronawirusa.
- Straciliśmy 70% naszych dochodów, ponieważ większość z nich pochodzi z przyjęć gości - dodał Lee Clark, menedżer ds. komunikacji. - Media społecznościowe to jeden z niewielu sposobów, w jaki możemy nadal kontaktować się z odbiorcami. Dlatego naprawdę ciężko pracowaliśmy nad innowacyjnymi i interesującymi pomysłami, aby zachęcić ludzi do mówienia i uczenia się o przedmiotach pozostających pod naszą opieką - wyjaśnił Clark.
Wygląda na to, że personel wykonuje kawał dobrej roboty. Tweet z przerażającym obiektem uzyskał prawie 10 tysięcy polubień i 4 tysiące retweetów, a Yorkshire Museum zdobyło 2,6 tysiąca nowych obserwujących w weekend. Ale do rzeczy - jakie dziwaczne przedmioty pokazały inne muzea? Przekonajcie się sami.
Źródło: [1]
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie