
Specjaliści Reccurent Auto przeprowadzili badanie, z którego wynika, że akumulatory Tesli nie spełniają ośmioletniej gwarancji producenta i krótko mówiąc nadają się do lotu w kosmos. Przez okno.
Jeśli kupiłeś jakikolwiek model Tesli, producent daje ci ośmioletnią gwarancję na baterię. Tyle, że akumulator rzadko kiedy wytrzymuje ten czas w dobrym stanie.
Specjaliści Reccurent Auto przeprowadzili badanie, z którego wynika, że akumulatory Tesli nie spełniają ośmioletniej gwarancji producenta i krótko mówiąc nadają się do lotu w kosmos. Przez okno.
Zespół Recurenta sprawdził dane 12 198 egzemplarzy Tesli Model 3 i Model Y. Dane były porażające. Po trzech latach zasięg spadł do 64% zasięgu i dane te są zupełnie inne niż to, co zapewnia Tesla.
Jak czytamy we wnioskach firmy Recurrent Auto:
„Innym sposobem zrozumienia starzenia się akumulatorów w pojazdach elektrycznych jest wykorzystanie wiedzy na temat akumulatorów uzyskanej z testów laboratoryjnych. Ogólnie rzecz biorąc, akumulatory litowo- jonowe ulegają degradacji po krzywej w kształcie litery S. Gdy akumulator jest nowy, może nastąpić zauważalna degradacja, gdy akumulator osiągnie stan stabilny. Następnie następuje długi okres powolnego, liniowego starzenia, po którym następuje gwałtowny spadek w przypadku wyczerpania się akumulatora. Ale nawet w samochodach wymagających wymiany rzadko zdarza się, aby doszło do katastrofalnej awarii, której można się spodziewać pod koniec żywotności akumulatora litowo-jonowego. Stan prawie wszystkich pojazdów elektrycznych na drogach jest stabilny”.
Tesla gwarantuje, że akumulatory zachowają co najmniej 70% zasięgu znamionowego przez osiem lat lub 160 000 mil w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku droższych modeli gwarancja jest dłuższa. Na przykład Model X ma gwarancję na 150 000 mil. Badanie Recurrent pokazuje, że po roku poziom naładowania większości pojazdów Tesli spada poniżej 70%.
Jedyna pociecha jest w tym, że Tesla zapewnia wymianę baterii. Tylko co z tego, skoro kontakt z centrum serwisowym jest niemal niemożliwy?
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ale jaja jeżdżę Tesla od 4lat poziom degradacji baterii 6% to chyba z moją Teslą jest coś nie tak i też Daniela Grzyba z YT też ten artykuł to na 1 Kwietnia powinienem się pojawić????