Reklama

Xiaomi SU7 Max: Awaria hamulców na torze wyścigowym - dlaczego 663-KM sedan nie nadaje się do jazdy ekstremalnej?

16/11/2024 22:15

Xiaomi przyznało, że hamulce 663- konnego pojazdu elektrycznego zostały zaprojektowane do codziennej jazdy, a nie do jazdy po torze. Stało się to po tym, jak chińscy kierowcy tego samochodu postanowili przetestować go na torze wyścigowym.

W trakcie wyścigu doszło do spektakularnych wypadków spowodowanych awarią hamulców.

Xiaomi SU7 Max to na papierze prawdziwy sportowy sedan elektryczny. Ma 663 KM i może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy i przejechać do 800 km na jednym ładowaniu. Problem w tym, że ten samochód nie ma odpowiednich hamulców.

W kwietniu chiński influencer Tang Zhu okrążający tor Tianma w Szanghaju miał wypadek.

Pomimo kilku prób skrętu, auto ledwo zmienia kierunek, a następnie przejeżdża przez koniec toru. W tym momencie uderza w barierę, a poduszki powietrzne wystrzeliwują. 

Następnie w czerwcu inny influencer w SU7 doświadczył podobnej awarii hamulców podczas jazdy po torze.

Firma Xiaomi wydała następujące oświadczenie, wyjaśniając, że SU7 Max nie jest przeznaczony do użytku na torze:

„Zdecydowanie przypominamy, że Xiaomi SU7 Max to luksusowy samochód o wysokiej wydajności do użytku drogowego. Prosimy nie próbować ekstremalnej jazdy na torach wyścigowych. Układ hamulcowy Xiaomi SU7 Max wykorzystuje klocki cierne NAO, które nadają się do codziennej jazdy. Są to popularne produkty, które równoważą hałas hamowania i wydajność hamowania oraz spełniają potrzeby jazdy po drogach publicznych. Ze względu na dużą prędkość, duże nagromadzenie energii kinetycznej, gwałtowne hamowanie i szybkie zużycie podzespołów przy ciągłym dużym obciążeniu i wysokiej temperaturze panującej na torze, wszystkie podstawowe podzespoły pojazdu muszą spełniać wymagania znacznie wykraczające poza codzienne warunki”.

NAO oznacza non- asbestos organic (organiczny bezazbestowy). Materiał ten sprawdza się w codziennej jeździe. Jednak na torze wyścigowym okazuje się problematyczny.

Xiaomi wyposażyła znacznie mocniejszy model SU7 Ultra, który pobił rekord EV na torze Nurburgring w zeszłym miesiącu, uzyskując czas okrążenia 6:46,847, w karbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 430 mm z przodu i 410 mm z tyłu.

Według firmy wytrzymują one temperatury do 1300 stopni Celsjusza i są bardziej odporne na ścieranie podczas jazdy na torze.

Aktualizacja: 16/11/2024 22:18
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do